MAMMOTH LAKE-YOSEMITE vrijdag 26 juni - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van baggelaar - WaarBenJij.nu MAMMOTH LAKE-YOSEMITE vrijdag 26 juni - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van baggelaar - WaarBenJij.nu

MAMMOTH LAKE-YOSEMITE vrijdag 26 juni

Door: marga

30 Juni 2015 | Verenigde Staten, Arizona

In Mammoth lake s morgens even n wasje gedaan(er stonden hier wasmachines en drogers), getankt en wat boodschappen gedaan en toen gauw op weg naar Yosemity. We wilden hier graag vroeg zijn omdat we het plan hadden om te gaan raften. Op google maps was aangegeven dat het 2,5 uur rijden was, maar eenmaal in de auto gaf de tom tom 4,5 uur aan. Dit verschil kwam omdat de ingang van Yosemite NP idd twee uur was, maar Curry village, waar we gingen overnachten, nog een stuk verder het park inlag en dit was te bereiken via behoorlijk bochtige bergpassen. Een prachtige rit, dwars door de Sierra Nevada heen. Onderweg zagen we al de hoge bomen waar Yosemite zo bekend om is, maar nog niet de reuze Sequoiabomen. Rond 15.00 uur waren we aangekomen bij het tentencamp, ingecheckt en gekeken voor het raften. Dit bleek echter niet zo wild te zijn als de mannen gedacht hadden, dus besloten we dit niet te gaan doen. Het was erg druk op het kamp, waarschijnlijk omdat veel mensen hier voor het weekend heen gaan. We werden behoorlijk gewaarschuwd dat we alles aan eten, drinken, papiertjes, lege flesjes, toiletartikelen uit de auto moesten halen ivm de beren. Bij de tent moest alles in een berenbox, er mocht niets in of bij de tent gegeten of gedronken worden. In de tent stonden 5 bedden, 1 stoel en er was een lamp. Niets geen luxe, back to basic, maar wel in een geweldige omgeving! Om ons heen bos en hoge bergen. We hebben nog een korte trail gelopen, maar toen hadden Bert, Nicky en ik genoeg gelopen en zijn gaan zwemmen. Mandy en John zijn nog een trail gaan doen. Na het zwemmen zijn we wat gaan drinken op het terras en toen Mandy en John terugkwamen hebben we pizza's gehaald, heerlijk! We wilden heel graag de reuze Sequoiabomen zien, maar dat was nog een uur rijden vanaf het kamp. We besloten de volgende morgen heel vroeg te gaan rijden omdat we toch niet weg wilden gaan zonder deze gezien te hebben.

• 30 Juni 2015 - 10:45

Dennis:

Het klinkt allemaal prachtig. Ik wens jullie nog een paar prachtige dagen. Geniet ervan.

• 30 Juni 2015 - 21:39

Stani:

Geen beren gezien?

• 02 Juli 2015 - 08:05

Alleen op de weg Stani haha.

• 02 Juli 2015 - 08:06

Dank je Dennis.