CANNONVILLE-Zion NP-LAS VEGAS maandag 22 juni - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van baggelaar - WaarBenJij.nu CANNONVILLE-Zion NP-LAS VEGAS maandag 22 juni - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van baggelaar - WaarBenJij.nu

CANNONVILLE-Zion NP-LAS VEGAS maandag 22 juni

Door: Marga

26 Juni 2015 | Verenigde Staten, Arizona

Helaas liet het verhaal drie dagen op zich wachten door tijdgebrek in Vegas, maar dat maak ik nu goed! 'S Avonds nog n hapje gegeten in t dorpje en toen vroeg naar bed. Ook weer vroeg op, want voor Vegas wilden we nog een trail doen in Zion NP. De rit er naar toe was weer prachtig! Iedere keer denk ik, we hebben het mooiste gehad, en dan wordt ik weer verrast door de prachtige natuur in een volgend nationaal park. De weg liep tussen de bergen door, je kon ze bijna aanraken vanuit de auto, dat was echt prachtig om te zien. Mandy had een trail uitgezocht van te voren, met veel beekjes, maar eenmaal in het park bleek dat de rit daar naar toe, met de shuttle bus, al 3 kwartier was. En we wilden niet te laat in Vegas aankomen, dus hebben we een trail gedaan die wat dichter bij lag. Maar het genieten was er niet minder om, en uiteindelijk hebbben we onderweg toch nog een watervalletje gezien en lekker met de voeten in een beek gelopen. Het was weer echt genieten van de rust en de natuur in dit park, zeker ook
omdat we wisten dat we 's avonds in een heel andere wereld terecht zouden.
Toen gauw de auto in op weg naar Vegas, nog zo'n twee uur rijden. Toen we in de verte Las Vegas zagen opdoemen, zaten we allemaal op het puntje van onze (auto)stoelen. Wat een stad, het ene gebouw nog hoger dan het andere. We waren al snel bij het hotel, Stratosphere Tower, waar we onze ogen (nu al) uitkeken.Wat een aparte wereld! Naar de incheck balie, door het Casino, waar een enorme rij stond. Gauw naar de kamer, omkleden en naar het zwembad want wat was het weer heet. Ruim boven de veertig graden, maar gelukkig bestaat er airco (waar ik normaal gesproken niet zo' n fan van ben) die binnen dan ook overal aanstaat. Het was heerlijk om n duik te nemen en lekker te relaxen bij het zwembad. Daar hebben we n aardig staaltje Amerikaanse mentaliteit meegemaakt. Bert en Nicky waren in het zwembad met n balletje aan het gooien, niet zo zachtjes trouwens, toen n meisje de bal tegen haar hoofd kreeg. Nicky vroeg of het ging, dat bevestigde ze maar haar vader was het er niet mee eens. Ging verschrikkelijk tekeer, ondanks dat de jongens hun excuus aanboden, en haalde de supervisor van het hotel erbij. De eerste hulp en de beveiliging kwamen erbij, ijs op het hoofd en er werd een soort van proces verbaal opgemaakt. Hahaha, hoezo amerikaans? De beveiliging vond t allemaal ook wel wat overdreven hoor, maar ja ze hadden natuurlijk nooit zo hard met een balletje moeten gooien. 's Avonds wilden we naar de strip. Ons hotel lag aan het begin van deze straat, en het was n klein uurtje lopen naar het drukke gedeelte dus besloten we de auto te laten staan ( mede gezien de drukte op de strip). Maar het lopen viel vies tegen omdat het zo verschrikkelijk warm was, nog steeds rond de 35 graden en een hele warme wind, waardoor je n hele droge mond kreeg. Bij Planet Hollywood gegeten (gelukkig was er
plaats). Daarna rond gelopen bij de strip, in de Venetian naar de gondels gekeken die daar in het hotel rondvaren (heel bizar) en ons verbaasd over alles wat we zagen. Naar hotel teruggelopen en daar nog even in het casino geweest. Helaas, niets gewonnen!