ANAHEIM-JOSHUA TREE-SEDONA do 18 juni - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van baggelaar - WaarBenJij.nu ANAHEIM-JOSHUA TREE-SEDONA do 18 juni - Reisverslag uit Arizona, Verenigde Staten van baggelaar - WaarBenJij.nu

ANAHEIM-JOSHUA TREE-SEDONA do 18 juni

Door: marga

19 Juni 2015 | Verenigde Staten, Arizona

Om 7.15 uur ontbeten in het hotel (slappe koffie en donuts), uitgecheckt, en toen begonnen aan onze roadtrip. We hebben trouwens n giga auto gehuurd, een Ford Expedition, met veel ruimte (ook nodig met z'n vijven), gigantische banden, en veel luxe. En alle ramen kunnen open! 8De eerste dag heeft Bert steeds gereden, omdat John nog wat moeite had met n automaat rijden(hij gebruikte steeds weer z'n linkerbeen), maar nu wisselen ze elkaar steeds af. Vandaag hebben we een rit van 8 uur voor de boeg en rijden we, via Joshua Tree NP, naar Sedona, in de staat Arizona. Eerst onderweg nog even naar de Wallmart, om de lunch in te slaan en gelijk een goede bak koffie gehaald. Zoals echte Amerikanen in de auto opgedronken. De zon brandt flink, maar tijdens het rijden zagen we de lucht steeds bruiner en donkerder worden. We vroegen ons af of het zo slecht weer ging worden, maar later hoorden we dat er bosbranden waren. Het leverde wel hele mooie foto's op in Joshua Tree, door al die verschillende kleuren in de lucht. Voor we het NP inrijden, eerst nog even, voor het eerst, de tank volgooien. Dat is nog even uitzoeken welke benzine er in moet en vooral hoeveel, want je moet vtv zeggen voor welk bedrag je gaat tanken en betalen.
Na 2 uurtjes rijden, kwamen we bij de ingang van Joshua Tree NP, en hebben we n pas gehaald waarmee we bij alle nationale parken toegang hebben. Onze weg vervolgd door Joshua Tree NP, en onderweg enorm genoten van de prachtige uitzichten en mooie rotsformaties. En natuurlijk de Joshua Trees, de bomen waar naar het park vernoemd is, en grote cactussen en yucca's. Hoewel later in Arizona zagen we nog grotere cactusen, meters hoog. Je verwacht ook ieder moment dat er een cowboy of indiaan achter een rots vandaan komt. We rijden dwars door het 'wilde westen'. De temperatuurmeter geeft trouwens 47 graden aan, en toen we even uitstapten onderweg voor n plaspauze en een ijsje, wisten we niet wat we voelden. Dat is ook niet na te vertellen, een hele warme wind en hele droge lucht. We hebben t ijsje ook maar binnen opgegeten! Toen in 1 x doorgereden naar Sedona. Wat een prachtige omgeving, met grote rode rotsformaties. Ik had gelezen dat vooral de zonsondergangheel mooi moet zijn maar daarvoor waren we helaas net te laat. Vanuit de hotelkamer kijken we er op uit en Sedona zelf is een leuk cowboy stadje. We hebben daar heerlijk gegeten (Bert en Nicky hadden gefrituurde cactus vooraf, ach je moet alles n keer geprobeerd hebben) en gaan nu slapen. Morgen de Grand Canyon op het programma, spannend!

• 19 Juni 2015 - 12:12

Ludo:

Wel lachen John met je linkerbeen. Heb ik ook gehad maar op een gegeven moment ben je eraan gewend.

Fijn dat alles voortvarend gaat maar gebakken cactus gaat mij te ver of er moet knoflooksaus erover heen zitten hahaha